بات:
سایت توسل.کام(پست شده در تاریخ 2009/11/09, 00:24:14)
دو ماه پیش از طرف یکی از دوستام یک پیام گروهی (همون Send to all) بهم رسید. متن پیامشو دقیقاً یادم نیست، اما مفهومش این بود:- مادرم توی کماست، به خاطر هر کی دوست دارید براش دعا کنید و اگه ممکن هست این رو برای دوستاتون هم بفرستید تا دعا کنن، خواهش میکنم.
از این پیامها به همهی ما زیاد میرسه... خیلیهاشونم Chain message هستن و واقعیت شاید نداشته باشد. اما این پیام به نظرم واقعی اومد. با خودم فکر کردم حالا این شخص که این پیام گروهی رو داده خودش از کجا میتونه متوجه بشه چند نفر این دعا به دستشون رسیده و دعا کردن؟ شاید همین که بدونه چندین نفر براش دعا کردن باعث خوشحالیش بشه! شاید بشه کاری کرد افراد بیشتری دعا کنن...
البته خوب همه به دعا و برآورده شدنش اعتقاد ندارن، اما خوب خیلیها رو تسکین میده دعا کردن.
پیش خودم گفتم یک سایت بزنم که افرادی که به دعا اعتقاد دارند بتونن لااقل متوجه بشن چند نفر دعاشون رو دیده و افراد بیشتر دعاشون رو ببینه...
همون روز با چند تا از دوستام صحبت کردم و دیدیم دامنهی tavasol.com و tavasol.ir آزاد هست و ثبتشون کردم و فکر کنم، فکر کنم، برنامهنویسی سایت هم حدود 1 روز و نیم وقت برد و سایت بالا اومد. (دوستانی که در جریان ساخت سایت بودن من رو تصحیح کنن اگر بیشتر یا کمتر طول کشید.)
قبل از ادامه دادن به حرف اصلیم برای دوستانی که این سایت رو ندیدن یک توضیح کلی در مورد سیستم سایت میدم. هر شخص که وارد سایت توسل میشد میتونست دعای مورد نظرش رو وارد کنه و انتخاب کنه که دعاش به صورت ناشناس فرستاده بشه و یا میتونست عضو شه تا شاید بعداً اگر خواست لیستی از دعاهاش رو ببینه. بعد از اینکه دعا ثبت میشد افراد دیگری که به سایت مراجعه میکردند دعاهای جدید رو میدیدند و میتونستن به دعا "آمین" بگن یا حتی با دعا دردودل کنن... هر دعا توسط یک شخص فقط یک بار میشد آمین گفته بشه. بنابراین تعداد افرادی که برای دعا آمین گفته بودن معلوم میشد. به خاطر اینکه نمیخواستم نظارت زیادی توسط خودم روی سایت باشه و اطمینان و احترامی که نسبت به کاربران سایت داشتم سایت رو طوری تنظیم کرده بودم که بشه مطالبی که دعا نیستند یا دعاهای غیراخلاقی هستند رو گزارش داد، و دعاهایی که چندین بار گزارش میشدن بصورت خودکار پاک میشدند. حتی دردودلها هم امتیاز داده میشدند و دردودلهای با امتیاز پایین پاک میشدند و باز هم بخاطر اطمینانی که به کاربران عزیز ایرانیمون داشتم فقط بالای سایت تقاضا کرده بودم که لطفاً نفرین و مطالب سیاسی در سایت قرار ندن. دلیلشم این بود که دوست نداشتم سایتم فیلتر بشه. نه پولی به من داده شده برای این کار نه این سایت رو برای سازمان یا جای خاصی نوشتم...
من به خودم قول داده بودم دعایی رو پاک نکنم و من هم مثل بقیه فقط از دکمهی گزارش استفاده میکردم و سهمم در حذف کردن دعاها دقیقاً مثل بقیهی کاربرها بود. دعا که پاک کردنی نیست! برای کسی که اعتقاد بهش داره هم نیازی نیست اینجا بنویسه، خداش مطمئناً شنواتر از این حرفاست.
جالب بود که سایت شب قبل از شب قدر یا همون شب قدر بالا اومد. روزهای اول خیلی دعاهای قشنگ و تأثیرگذاری روی سایت پست میشدن. بعضی دعاها واقعاً آدم رو تحت تأثیر میگذاشتن، و مشکلاتی گفته میشد توی دعاهای کاربرای عزیز که لااقل من هیچ وقت بهشون فکر نکرده بودم که ممکنه کسی همچین مشکلاتی داشته باشه.
راستش هدفم این بود بعد از اینکه توسل کمی بزرگ شد با خیریهها صحبت بشه تا دعای برتری که هر ماه بهش آمین گفته میشه و معقول هست مثل دعا در مورد سرطان، یا بیماریهای دیگه، یا دعاهایی که با پول مسئلشون حل میشه، بهش کمک بشه. ممکن هست همهی آدمها به دعا اعتقاد نداشته باشن، اما اکثر ما به کمک به همنوعمون که اعتقاد داریم.
افرادی که به دعا اعتقاد ندارن میتونن این سایت رو یک سایت انسان دوستانه در نظر بگیرن، اگر به خدا هم اعتقاد ندارن میتونن یک سایتی که هدفش کمک به آدمهاست در نظر بگیرن...
بعدها دعاهایی ثبت شد که بیشتر شبیه نفرین بودن، یا سیاسی بودن، من به خاطر محافظت از هدفی که برای این سایت داشتم مجبور شدم از قرار دادن بعضی واژهها در دعاها جلوگیری کنم. چون اگر سایت فیلتر میشد کل هدفی که داشتم از زدن این سایت از بین میرفت.
باور کنید منم از ف*لترینگ خوشم نمیاد. من دوست داشتم کاربرها هم من رو توی رسیدن به این هدف کمک کنن... اما خوب چند روز پیش اتفاقی افتاد که احساس کردم این کار رو تا وقتی که فرهنگش جا نیافته نمیشه انجام داد... تنهایی نمیتونم... باید کاربرا هم کمک کنن...
موضوع از این قرار بود که لینک سایت توسل در بالاترین و چند سایت شبکهای دیگه مثل فیسبوک، کلوب، دنباله و ... قرار گرفت با عنوانهای مختلف... و دوستانی که از این سایتها وارد توسل شدند به جای اینکه دعا یا مشکلات رو در این سایت قرار بدن با وجود اینکه بالای سایت ازشون خواهش کرده بودم فقط این موارد رو قرار بدن، شروع به نفرین، فحش دادن، استفاده از کلمات رکیک کردند... من انقدر احترام بهشون قائل بودم که دعاها رو پاک نمیکردم و میگفتم دو دقیقه دیگه میرن پایین و دیده نمیشن... اما بعد از مدتی متوجه شدم دوستان اومدن دارن تو این سایت چت میکنن... طوری که در هر دقیقه حدود 8 دعای جدید ثبت میشد اگر اسمشون رو میشد دعا گفت. فکر کنم توسل بانی خیر شد و چند نفر هم اونجا با هم آشنا کرد... اما خوب هدف این سایت موضوع دیگری بود. بعد از مدتی دیگه بقدری محتوای سایت رکیک شده بود که در شبکههای اجتماعی جلوی آدرس سایت "بالای 18 سال" قرار میدادن... واقعاً این کار درسته؟ من اختیار کامل در اختیار کاربرها داده بودم، حتی بدون ثبتنام و یا به صورت ناشناس قابلیت پست داشتید، واقعاً این کار عاقلانست؟ باور کنید نوشتن یک Query برای پاک کردن دعاها با یک سری آیپی مشخص کار سختی نیست... باور کنید Ban کردن کاربرهای سایت کار سختی نیست. یا اینکه چک کردن پستها قبل از قرار گرفتنشون توی سایت توسط مدیر کار سختی نیست. اما این کارها غلط هستن... توهین هستن به شعور و فرهنگ کاربران سایت. اگر غیر از اینه خوشحال میشم نظرتون رو بگید. تو این بلاگ هم هیچ نظری پاک نمیشه تا وقتی که کلمهی زشتی در نظر بکار نرفته باشه...
امروز بعد از اینکه دیدم این وضع ادامه داره، و با توجه به کامنتهایی که در بالاترین دیدم مبنی بر اینکه دوستان میخوان انقدر این وضع رو ادامه بدن که این سایت فیلتر یا بسته شه، سعی کردم زیاد وقت این دوستان از بین نره و خودم این سایت رو بستم... این هم عکس سایت توسل در حال حاضر:
برای اینکه برای خودم یک خاطرهای از این روز داشته باشم یک سری از لینکهایی که از بالاترین به سایت توسل داده شدرو با تیترشون اینجا قرار میدم:
- سایت توسل از دسترس خارج شد.
- سایت دعانویسی توسل هم جا زد!
- سایت توسل جهت به اشتراک قرار دادن دعاها و آرزوهای شما میباشد. +16
- حلقه گم شده ساخت صفحات وب در ایران
- خداوندا مارا از شر طرفدارانت در امان بدار!
دربارهی توسل در وبلاگهای مختلفی علیه و در دفاه از اون هم نوشته شد که من از نویسندهی یکی از این بلاگها واقعاً تشکر میکنم که از لینک زیر میتونید ببینیدش:امیدوارم روزی برسه که بتونم به هدفی که در زدن این سایت داشتم، یعنی کمک به اطرافیام، هموطنام،... برسم. خدا نیاز به سایت نداره که اونجا بری دعا کنی، اونایی که به خدا اعتقاد دارن خداشون خیلی بزرگتر از این حرفاست که نیاز به این چیزا داشته باشه، مهم اینه که ما آدمها بتونیم به هم کمک کنیم. این سایت هم اگر هر ماه بتونه یک دعای کوچیک رو با کمک خیریهها، و کاربرا کمک کنه بهش خیلی کار کوچیکی نکرده. به امید اینکه یه روزی به هدفش برسه، اما لازمش اینه که کاربرا کمکش کنن، نه اینکه کاری کنن که فیلتر شه یا از کار بیوتفه. بعد با افتخار تو بالاترین پست بدن سایت توسل یا هر سایت دیگهای با هدف مشابه رو تخته کردیم. تخته کردن هنر نیست، برپا کردن هنره...
پیشاپیش از نظراتتون ممنونم،سیاوش
تگ ها
tavasol, siteنظرها
- نام:
- ایمیل:
- وبگاه:
- نظر:
- توسل:
- پست شده در تاریخ 2021/04/28, 17:17:39
- " درود بر شما، خانم مبینا که در مورد استاد امام قلی صحبت کردید، یه سرچ ساده انجام بدید تا با مباحث علمی این شخص شوید. یا حق "
- مبینا:
- پست شده در تاریخ 2018/04/29, 23:13:33
- " درود.دوستان امروز میخوام یک کلاهبردار حرفه ایی بهتون معرفی کنم اسمش کوهیار امام قلی هست از دوستم یک میلیون خورده ایی پول گرفته وهیچ کاری انجام نداده فقط شب تا روز دوستانش تو تلگرام براش همه جا بازار گرمی میکنن در ضمن شخص یک اکیپ معتادی هم داره ،خیلی مراقب باشید واقعا فضای خطرناکی شده،خدا به راه راست هدایتشون کنه. یاعلی مدد. "
- prancess:
- پست شده در تاریخ 2015/08/13, 03:57:19
- " کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم وجادو می خوام.کارم انجام شود ۵۰۰ شیرینی میدم .فرنیا هستم شماره تماسم 09391393015 هست (شماره قبلی ام که 09377420204 بود واگذار شده است با شماره جدیدم تماس بگیرید) "
- prancess:
- پست شده در تاریخ 2015/08/13, 03:57:08
- " کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم وجادو می خوام.کارم انجام شود ۵۰۰ شیرینی میدم .فرنیا هستم شماره تماسم 09391393015 هست (شماره قبلی ام که 09377420204 بود واگذار شده است با شماره جدیدم تماس بگیرید) "
- prancess:
- پست شده در تاریخ 2015/08/13, 03:56:59
- " کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم وجادو می خوام.کارم انجام شود ۵۰۰ شیرینی میدم .فرنیا هستم شماره تماسم 09391393015 هست (شماره قبلی ام که 09377420204 بود واگذار شده است با شماره جدیدم تماس بگیرید) "
- prancess:
- پست شده در تاریخ 2015/08/13, 03:56:55
- " کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم وجادو می خوام.کارم انجام شود ۵۰۰ شیرینی میدم .فرنیا هستم شماره تماسم 09391393015 هست (شماره قبلی ام که 09377420204 بود واگذار شده است با شماره جدیدم تماس بگیرید) "
- وحید الوندی:
- پست شده در تاریخ 2014/04/14, 11:02:20
- " سلام من میخوام یک برنامه بنویسیم که وقتی کاربری برای من از طریق سایت ایمیل فرستاد پیامک اطلاع رسانی هم برای من فرستاده بشه راه حل این در بهترین حالت و زبان برنامه نویسی چیه؟ بی زحمت پاسخ را ایمیل کن webine.ir@gmail.com "
- محمد مازوچی:
- پست شده در تاریخ 2013/08/02, 07:12:47
- " با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و حکمت دعا و توسل به ایشان دوباره راه اندازی کنی موفق و شادکام باشی دوست داشتی با من تماس بگیر ایده هایی دارم تو این زمینه "
- محمد مازوچی:
- پست شده در تاریخ 2013/08/02, 07:11:24
- " سلام دوست عزیز از طریق سایت artificial.ir اومدم سایتت از خوش فکری یک برنامه نویس سایت تو مباحث مذهبی خوشم اومد تفکر خلاقانه و جالبی داشتی و اینکه تو بالاترین مطرح شدی یعنی موفق بودی امیدوارم این سایتت رو با رویکردی با توسل به اهل بیت "
- alireza:
- پست شده در تاریخ 2013/04/07, 03:46:42
- " در ضمن خطاب به عزیزی هم که به نام مهرآریا کامنت گذاشته بود چند کلمه ای حرف دارم: آرزو در هیچ فرهنگی خرافه نیست اما وقتی ما اسمش رو میگذاریم دعا شما به اون میگید خرافه؟!آیا خدایی هم که در بالای سرمون هست و اکثرمون بهش اعتقاد داریم خرافه ست؟!همون خدایی که که توانایی این رو داره به تمام آرزو ها و دعاهای ما جامه ی عمل بپوشونه و تنها منتظر خواست ما و برداشتن قدمی هر چند سست از سمت ماست.. اگه تو و بالاترینی ها روشنفکر هستی و انسان هایی که به دعا اعتقاد دارند خرافه گرا بی نهایت از خداوند،از تقدیر،از سرنوشت،شانس یا هر چی که اسمش رو میگذاری ممنونم که من رو به گروه خرافه گرا و عوام جامعه پیوند زد. "
- alireza:
- پست شده در تاریخ 2013/04/07, 03:41:08
- " تا کی باید چوب هم وطنان بی فکر و روشنفکر نما مون رو بخوریم؟ دلم گرفت وقتی این مطلبت رو خوندم سیاوش.یه ایرانی ایده ای به این زیبایی و به این عمق مطرح میکنه و عده ای ایرانی دیگه(که خودشون رو هم روشنفکر میدونن)این طور سدِ راهش میشن و سنگ جلوی پاش میندازن.امثال تو بسیار کم هستن میون این مردم سیاوش،و این جامعه کسایی چون تو رو زود می بلعه. از اعماق دلم احساس تاسف می کنم به خاطر افرادی چون برخی از اعضای بالاترین که هم وطنانم شمرده میشن و افتخار می کنم به تو که هم وطن منی. "
- مهناز:
- پست شده در تاریخ 2012/08/06, 20:59:25
- " با سلام حیف شد سایت رو بستیواقعا به دعای فوری نیازمندم "
- nasser:
- پست شده در تاریخ 2012/04/16, 20:41:13
- " واقعا عجب سایتی بود اقا سیاوش یه یا علی بگو سایتو راه بنداز .. "
- nasser:
- پست شده در تاریخ 2012/04/16, 20:37:08
- " بر هرچی عقده ایی لعنت..بر پدر مادر صاحب سایت بالاترین لعنت..اقا سیاوش واقعا مردی ایول ..من با سایت از همون روز اول اشنا شدم و یه دعا کردم..تا الان ک دوباره دلم گرفت و خاستم یه دعای دیک بنویسم ک دیدم سایت باز نمیشه..واقعا سایت توسل سایت عالی بود از دستش نده ...یا حق...امام زمان پشت و پناهت ا "
- یک ناشناس:
- پست شده در تاریخ 2012/03/15, 22:32:19
- " خوب به من چه رضا کی به فکر توست "
- Z;تنها:
- پست شده در تاریخ 2012/03/15, 22:30:33
- " تنها من که هستم بیا با هم حرف بزنیم "
- یک ناشناس:
- پست شده در تاریخ 2012/03/15, 22:28:39
- " سجاد دعات کردم "
- Z;تنها:
- پست شده در تاریخ 2012/03/15, 22:27:03
- " sen harikasin سلام جوجه چطوری ها...ها "
- یک دوست:
- پست شده در تاریخ 2012/03/15, 22:20:12
- " سلام اقا مهندس سایت تو خیلی جالب بود "
- يك پرنده:
- پست شده در تاریخ 2011/03/30, 03:44:35
- " سلام من قبلاسايت توسل را نمي شناختم اميدوارم هيچ سايتي تجربه اي را كه سايت شما داشته نداشته باشه. امين "
- فاطمه:
- پست شده در تاریخ 2011/02/20, 22:33:55
- " سایت واقعا جالب و خوبی است امیدوارم همیشه روبراه و موفق باشد در آخر از تمامی دوستان خواهش می کنم برای برادر سفر کرده من و تمامی سربازان کشور عزیزمان دعا کنند. با سپاس فراوان و التماس دعا "
- reza:
- پست شده در تاریخ 2011/02/20, 20:03:46
- " yek ya Ali begu va dobare rash bendaz "
- Hadi:
- پست شده در تاریخ 2011/02/17, 02:27:16
- " Iphone 4g برای فروش 32g رنگ مشکی نو . دارای قفل ATT و ساخت امرئکا. version 4.1. با قیمت بسئار مناسب. بعد از خرید افن را در نزل دریافت کنئد. سفارش از تمام ایران. لطفن با ایمیل ctmhb@aol.com تماس بگیرید. خرید کلئ نیز موجود است. "
- reza:
- پست شده در تاریخ 2011/01/26, 21:41:45
- " من که خیلی لذت بردم وبرای شما ارزوی موفقیت دارم موفق باشید وخدا حافظ شماباشد "
- reza:
- پست شده در تاریخ 2011/01/26, 21:38:26
- " از این مخالفتها همه جا هست یا از روی حسادت یاازنادانی و یازیاد مغروربودن است "
- reza:
- پست شده در تاریخ 2011/01/26, 21:22:12
- " خیلی خوب بود ممنون که به فکردیگران هستی "
- مینو:
- پست شده در تاریخ 2010/12/29, 00:25:24
- " نمی خوای سایت رو راه بندازی؟ چرا؟ "
- مینو:
- پست شده در تاریخ 2010/12/29, 00:18:38
- " سلام خیلی از اومدن دوباره شما خوشحالم من هرشب به سایت شما سری میزدم اگه منو یادتون باشه خیلی خیلی سایت خوبی بود والبته هست . امیدوارم دوستان کمک کنن تا به روال سابق برگردیم درد دل کنیم دعا کنیم و برای ارزوی هم امین بگیم ممنون ازشما خیلی دلم برای سایتتان تنگ شده بودبرای همه ی دوستان "
- آرش:
- پست شده در تاریخ 2010/12/20, 01:45:11
- " سلام مهندس به خدا به یک سیستم رباط یاهو نیاز دارم هرچی گشتم تو تالار پیدا نکردم ممنونم "
- سجاد:
- پست شده در تاریخ 2010/11/23, 22:13:42
- " دعا و دعا کنید "
- نبی:
- پست شده در تاریخ 2010/10/17, 04:26:16
- " در ارتباط با مشکلاتی هم که برای سایت بوجود اومده بود به نظر من این سیاست که همه چیز رو باز بزاری و به فرهنگ کاربران تکیه کنی صحیح نیست چون همه جا خوب و بد با هم وجود داره و گاهی کار از خواهش و التماس هم گذشته... بنابراین تنها راه مدیریت قوی روی مطالب هست و اینکه اجازه ندی هر کسی هر چیزی بنویسه و بلافاصله حذف کنی. این طبیعیه! این نظر من بود موفق باشی "
- نبی:
- پست شده در تاریخ 2010/10/17, 04:23:38
- " سیاوش جان سلام، ایده جالبه و سایت خوبی شده. برنامه نویسیت تمیزه. راستی فک کنم از CakePHP استفاده میکنی حدسم درست بود؟! "
- تنها:
- پست شده در تاریخ 2010/08/15, 17:35:55
- " می خوام فقط دردو دل کنم خیلی تنهام دلم گرفته فقط یکی باشه باهاش حرف بزنم "
- توتک:
- پست شده در تاریخ 2010/05/27, 20:54:52
- " سلام ممنون از مطالبتون "
- بله:
- پست شده در تاریخ 2010/04/05, 22:00:34
- " بله جناب٬ این سیاسی نیست http://tavasol.com/p/3035 ولی اون چیزهایی که تارومار کردیدشون سیاسی بود. بله دیگه "
- winterfervent:
- پست شده در تاریخ 2010/03/30, 04:54:12
- " امروز اولين باريه كه اين سايت رو ميبينم با اينكه دردعاها شركت نكردم ولي از اين ايده واقعا خوشم اومد.اميدوارم در ادامه اش هم موفق باشي. "
- حميدرضا:
- پست شده در تاریخ 2010/03/13, 13:15:41
- " هميشه همين طوره اين اولين پروزه نبوده كه اخرش اين شكلي شده مطمئن باشيد اخريش هم نخواهد بود متاسفم ، برا خودمون "
- عباس:
- پست شده در تاریخ 2010/02/22, 21:56:45
- " درکت میکنم. بالاترینی ها متوهم ترین آدمهایی هستن که در عرصه سیاست میتونن وجود داشته باشن، فقط یه بازی شده واسشون که یه حرفی، فحشی چیزی بگن،بقیه هم بدن و ... بالاترینیها (منظورم سیاسیونش هست) رو جدی نگیر، میتونی یه کاری بکنی . دعاها و درد دل هارو بعد از تایید در سایت منتشر کنی، البته وقتگیره ولی میشه با فیـــلـــتر گذاشتن روی بعضی کلمات از انتشارش جلوگیری کنی ولی فکر کنم تفکرت و ایده ت جای تحسین داره. بالاترینی ها رو هم بزار خوش باشن و فکر کنن که ایران همون جامعهی بالاترین هست و با یه لینک میتونن انقلاب کنن :)) "
- مرتضی:
- پست شده در تاریخ 2010/02/13, 16:02:57
- " واقعا متاسفم. در بالاترین همه از داخل ایران مطلب نمیدن که بخوان دسته یک هموطنو بگیرن.اخه اینروزها که خودتون میدونید دین چیزه جالبی برای بسیاری از افراد نداره چون کسائی که این مسئولیتو به دوش میکشیدن مشخص شد کجاها سیر میکردن.امید دارم روزی بتونید به خواسته پاکتون برسید گرچه میفهمم که دلشکسته شدید. "
- ehsan :
- پست شده در تاریخ 2010/02/09, 21:59:28
- " سلام امیدوارم که خوب باشی من میخوام سایت بسازم ورد اون سایت نرم افزار برای دانلود بزارم بلد نیستم چه کار کنم . خدا حافظ "
- مهرآریا:
- پست شده در تاریخ 2010/02/08, 04:57:18
- " آقای محمودیان, ما را به سخره گرفتهاید یا خودتان را؟ در ایران خودمان کم خرافات و خرافاتپرستی داریم, شما هم برای ما سایت "توسل" راه انداختهاید؟ اگرچه, هیچکس نمیگوید چون ما با هدف شما (ترویج خرافات و خرافاتپرستی) مخالف هستیم این سایت بایستی بسته میشد. ولی, زمانی که شما میایید خرد و عقل چند میلیون ایرانی را با این کار خود زیر سوال میبرید, بایستی انتظار گرفتن چنین رفتاری را هم داشته باشید. با توجه به سابقه برنامهنویسی و مهارتهایی که از شما سراغ دارم, میدانم که میتوانستید و همچنان هم میتوانید با فیلتر کردن واژگانی مانند "سبز" و نوشتن فیلترهای هوشمندتر, جلوی فرستادن نظرات و کامنتهای غیر خرافاتی و سبز را بگیرید, پس این را نمیتوان دلیل اصلی بسته شدن سایت شما دانست. دلیل بسته شدن را نه تکنیکی, که بایستی در فشار وارده از قشر روشنفکر و خردگرای ایرانی دانست که نشان داد چنین رفتارهایی را دیگر بر نمیتابد. پس به امید ایرانی هر چه آزادتر و خرافهستیزتر, مهرآریا. "
- behyab:
- پست شده در تاریخ 2010/02/01, 09:56:30
- " افراط و تفريط مشخصه اصلي ما شيعيان نا آگاه شده. در هر زمينه اي ادعا داريم و در عمل خلافشو ثابت ميكنيم. وبسايتي كه زده بودي واقعا ايده جالبي داره. مطمئنم با تجربه اي كه بدست اوردي ميتوني خيلي بهتر و مفيدترش كني. جامعه ما به امثال شما نياز داره لطفا پا پس نكشيد "
- توت فرنگی وحشی:
- پست شده در تاریخ 2010/01/09, 22:54:03
- " سلام سیاوش؛ نتیجه چی می شه؟ "
- سعید:
- پست شده در تاریخ 2010/01/04, 23:14:03
- " جدا دیگه نمی خوای سایت رو باز کنی؟ "
- توت فرنگی وحشی:
- پست شده در تاریخ 2010/01/03, 22:51:42
- " سلام سیاوش الان گریم گرفت؛ حالم گرفته شد؛ بعضم ... "
- nashenas:
- پست شده در تاریخ 2010/01/01, 14:23:54
- " سلام آقا سیاوش واقعا افسوس می خوریم که مملکت ما اینجوری باشه.حتی اجازه ندن اظهار نظر کرد اجازه ندن حقیقتو بگیم همش دروغ -همش ریا کاری-واجازه های دیگر پس ما انسان نیستیم مگه چی کم داریم از کشورهای دیگه چرا دیگران خیلی راحت می تونن حرفشونو بزنن ولی ما نمی تونیم چرا؟چرا؟چرا؟ آنایی که به خودشون اجازه میدن هر کاری دلشون بخواد انجام بدن اصلا چه کاره مملکتن.آنایی که اون بالاها نشستن نمی تونن جای خدا رو بگیرن.چقدر ادم باید پست باشه که این کارارو بکنن.چرا باید انسانهای بی گناه رو بکشند مگه چکار کردن که افتادن به جونشون.حقیقت براشون تلخه نمی خوان حقیقتو درک کنند.اینایی که باعث پرپر شدن جوانای ما میشن -خانواده ها رو داغدار میکنند آیا می تونند پاسخگوی این همه جنایت مقابل خدا باشند نه نمی تونند. خدا اون بالاستو می بینه که چکارا نمکنند.حالم از همشون -از پستاشون -از کارایی که میکنند به هم می خوره . فقط یه دعا میکنم که انشاالله بگیره: آرزو میکنم تو این ماه که عزت عاشورای حسینی رو از بین بردن و انداختن گردن جوونای ما خدا بحق همین ایام نسلشونو رو از روی زمین برداره زمینو پاک کنه ............آمینننننننننن "
- ناشناس:
- پست شده در تاریخ 2009/12/25, 04:33:32
- " یکی از اعضای بالاترین هستم. راستش این سایت رو قبلا دیده بودم و فکر می کردم این سایت از طرف دولت حمایت میشه. به همین خاطر خیلی توجه نکردم ولی کلمه توسل توی ذهنم موند. امروز دلم خواست برای اقای متنظری که دولت جمهوری اسلامی ازش خوشش نمی یاد توی سایتشون (بالاترین دعا بذارم ) لینکش رو بذارم واسه بچه های بالاترین تا حداقل اینجوری هم فاتحه ای برای این مرد بزرگ خونده بشه هم .... اما نشد..... یه بالاترینی "
- محسن:
- پست شده در تاریخ 2009/12/08, 14:48:00
- " اجرت با خدا ميدونم كه نيته خير داشتي ولي چه ميشه كرد همينه ديگه اينجا ايرانه عزيز "
- HAM3D:
- پست شده در تاریخ 2009/12/07, 21:35:45
- " سیاوش جان خودتو ناراحت نکن یه سری از افراد دوست دارند بی دلیل کارای بقیه رو خراب کنند همیشه هم برای خودشون دلیل دارند ! فرق بین ایده ، وب ، مذهب ، اعتقاد و سیاست رو نمی دونن ! بعد میان اظهار نظر می کنن "
- حسام:
- پست شده در تاریخ 2009/12/01, 22:01:06
- " سلام سیاوش خان سایت ردیفی داشتی و تو فاووریتزم گذاشته بودم و گهگداری چیزکی توش میزدم خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم جمش کردی بنظرم گرفتن همون کوئری راه بهتری بود و ناراحتی چن نفر زاغارت بهتر از دردودل نکردن اون همه دردودل کننده تو سایت هست. دوباره ردیفش کن با قدرتی بیشتر، هم کوئری بزار و هم خودت و چن نفر دیگه مسئول نظارت راستی بهتره برای دعاها دسته بندی هم بزاری تا موضوع ها رو هم بشه به تفکیک دید.. بیخیال، امیدوارم با قدرتی بیشتر دوباره ببینمت "
- بیننده:
- پست شده در تاریخ 2009/11/29, 21:30:47
- " آخه مرد حسابی یه کم برنامه نویسی یاد گرفتی که نباید واسه همه چیز سایت بزنی! آخه دعا هم اینترنتی میشه؟ میخوای یه شماره sms هم اعلام کن دعاهامون با موبایل بفرستیم! حتما فردا هم میگی ۵ دعای اول رایگان بیشتر از اون باید پول بدین تا دعاهاتون رو به دست خدا برسونم! اگه عضو بشید و از سرویس طلایی استفاده کنید دعاهای شما را بدون واسطه هیچ فرشته ای به دست خود خدا میرسانیم!! "
- نیما:
- پست شده در تاریخ 2009/11/23, 10:30:44
- " به نظر بهتر بود این سایت را یک سایت نیایش و دعای صرف به صورتی که به دین یا مذهب خاصی وابسته نباشد می کردید استفاده از نشانه هایی همانند مسجد که اشاره به دین اسلام می کند شاید سایت را از هدفش دور می کرد و یا باعث ناراضی شدن برخی کاربران می شد "
- مینا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/19, 21:44:14
- " سایت جالبی بود خیلی از کسایی که میگن طرفدار جنبش سبز هستندريا، فقط دنبال این هستند که یه اتفاقی بیفته تا بتونن آزادی جنسی پیدا کنند من تواون دعاها! حتی مطلب سیاسی هم پیدا نکردم همش توهین بود آقای ابراهیمی کسایی که توی این سایت اون حرفها رو زده بودند به هیچ چیز پایبند نیستند پس مطمئن باشید دنبای یه در برای فرار نبودن "
- حسین حاجی پور:
- پست شده در تاریخ 2009/11/19, 10:57:58
- " نمی دونم چی بگم! فقط مطمئنم که بالاترینی ها اشتباه کردن و مطمئنم به شدت جو گیر شدن!!! زورشان به شمای بی طرف می رسد. افسوس "
- مجید:
- پست شده در تاریخ 2009/11/15, 17:48:23
- " جناب کل ارزش و اهمیت این سایت به همون چند لحظه شادی و خنده مردم بود که خوشبختانه خوش گذشت و دور هم خندیدیم. دیگه تو و سایتت ارزش بیشتری ندارید. "
- آقاپسر:
- پست شده در تاریخ 2009/11/14, 02:54:48
- " مطمئناً برخی کاربران اینترنت، با هرگونه پس زمینه سیاسی و عقیدتی، از فضای اینترنت سوء استفاده می کنند و در سایت های مختلفی مانند سایت شما و یا سایت بالاترین یا توسل یا … اقدام به توهین و دشنام و … می کنند و یا قوانین آنها را رعایت نمی کنند. شما مانند سایت توسل اقدام به فیلتر کردن برخی کلمات نکردید، بلکه برداشتید کل صورت مسئله را پاک کردید، یعنی انتشار آزاد، مستقیم و فوری نظر بازدیدکنندگان را حذف کردید و این دقیقا همانی است که سی سال است جمهوری اسلامی انجام می دهد. ببینید من اصلا به مسائل فنی سایت توسل و باگها و ... کاری ندارم اصلا به این هم که این سایت تبلیغ خرافه میکرد یا نه و ... کاری ندارم حرف من این است که هرکسی حق دارد گله کند از اینکه چرا عده ای قوانین سایتش را رعایت نمی کنند. البته با شما موافقم که صاحب سایت توسل به کاربران فارسی زبان اینترنت بیش از حد اعتماد کرد و در را باز گذاشت و گفت بیائید دعا کنید. خوب دیدید که دعاهای برتر هم اکثراً برای رفتن خامنه ای و حکومتش بود! حال آیا متوجه شدید چرا سایت را بست؟ زیرا نمی خواست برود زندان و از طرفی هم نمی خواست کاربران اینترنت را مجبور کند در دعاها و درد دلهایشان با خدا هم خط قرمزها را به اجبار رعایت کنند! یا نکن با فیل بانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خور فیل! دوست عزیز نمی شود اعلام کنی که از جمهوری اسلامی ایران و بسیج و دیگر همکاران قدیمت بریده ای، به دلیل عدم رعایت حقوق بشر و آزادی بیان و عدم اجرای حتی همان قانون اساسی پر از اشکال و … اما خودت افراد بسیاری را به عدم رعایت درخواست های یک شخص و قوانین یک سایت خصوصی دعوت کنی و حتی حق اعتراض و گله را هم به وی ندهی و از انتشار آزاد نظرات بازدیدکنندگان سایتت جلوگیری کنی. نمی شود آرزو کرد بداخل آب رفت اما خیس نشد ، شما آمدی وارد بازی دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر شدی، حداقل خودت ادعا می کنی، پس پای آن هم بایست و حتی به افراد مخالف خود هم حق گلایه و اعتراض بده. به افراد داخل ایران حق بده دوست نداشته باشند بروند زندان. به مردم داخل ایران حق بده روش مبارزه را خودشان انتخاب کنند (البته مطمئناً از تجربیات و اطلاعات شما استفاده خواهند کرد). "
- آقاپسر:
- پست شده در تاریخ 2009/11/14, 02:52:32
- " آقای امیر فرشاد ابراهیمی! ببینید، در مطلب شما متأسفانه فرافکنی های بسیاری بود. شما صحبت از شواهدی می کنید که حاکی از دولتی بودن این پروژه می کند و بعد در همانجا در پرانتز می نویسید که هیچ شواهدی در این باره ندارید؟؟؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم باید قبول کرد که ما امروز در یک حکومت بسته دینی زندگی میکنیم و حتماً این را کتمان نمی کنید که خواسته ها و دغدغه های مردم با آنچه که هرم حکومتی بیان می کنند بسیار بسیار فرق دارد، ایرانیان امروز در نظامی زندگی میکنند که همه چیز بسته و توقیف و یا تحت نظر است، از اس ام اس گرفته تا مکالمات تلفنی و تا روزنامه و وبلاگ و حتی سایت هایی مانند توسل. خوب بدیهی است که ملت حتی برای بیان اعتراض خودشان هم که شده از هر روزنه ای ولو، شبکه های تلویزیونی شاهنشاهی و یا وابسته به مجاهدین خلق و ... برای بیان حرفها و اعتراضات خودشان استفاده کنند. اگرچه من به هیچ عنوان مانند شما کسی را تشویق به چنین کاری نمیکنم، چون خودم هم هیچگاه چنین کاری نخواهم کرد، اما افرادی که چنین تصمیمی را می گیرند، کاملاً درک می کنم. آقای امیر فرشاد ابراهیمی، آیا شما به احترام به نظر دیگران و درخواست های آنها و رعایت قوانین معقول اعتقادی دارید؟ آیا مثلاً روزنامه اعتماد در ایران می تواند حقیقت را منتشر کند و بنویسد که مثلاً بیشتر مردم ایران با شرایط فعلی نظام مشکل اساسی دارند؟ نمی خواهد آن به قول شما دعاها و اعتراضات را چاپ کند. آیا این درخواستی معقول است از کسی که در ایران زندگی می کند (مثل مدیرمسئول روزنامه اعتماد و یا مدیر سایت توسل)؟ نمی دانم آیا شما حق دارید افراد بسیاری را تشویق به شکستن قوانین یک سایت شخصی بکنید یا خیر، اما شما حق ندارید از فیلتر کردن برخی کلمات در سایت توسل گلایه کنید، وقتی حتی کامنت های مطالب شما هم مستقیم منتشر نمی شود و شما با وجود اینکه در ایران زندگی نمی کنید، نظرات کاربران را مطالعه و پس از کنترل شخصی، منتشر می کنید که نشان از میزان اعتماد شما به کاربران فارسی زبان اینترنت است. "
- سايتك:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 19:31:50
- " در ضمن حذف كردن كلمه "سبز" به هر علتي كار بسيار زشتيست "
- سايتك:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 19:30:52
- " با سلام خدمت شما بنده به شخصه سايت شما را ديدم و به برخي دعاها آمين دادم و در انتها هم مشاهده كردم كه چه جملاتي بر صفحه اول رفت كه حتي بيانشون ننگ آوره . اما دليل چه بود؟ من فكر ميكنم اين واقعه 2 دليل داره: 1. فشار شديدي كه حكومت بر جوانان وارد ميسازد در زمينهي سانسورينگ و ... و 2 . تصور غلط بر روي سايت به اين صورت كه بسياري فكر كردند اين سايت يك سايت نيمه دولتي ميباشد و توسط يك سازمان دولتي يا ... كمك شده و راهاندازي شده و به همين دليل هدف خود را از بين بردن اين سايت قرار دادن تا از افزايش سايتهاي دولتي جلوگيري كنند ولي ايدهي شما قابل تقدير است و بسيار تشكر ميكنيم از شما به خاطر اين سايت كه هر چند عمر كوتاهي داشت اما سودمند هم بود. من فكر ميكنم اين تعطيلي بسياري را آزرده كرده و شايد بسياري را از كار خود شرمسار . اما چه ميتوان كرد؟ بهتره به فكر راهاندازي آن به صورت غير رسمي و موقت باشيد تا ببينيد بازخورد كار چگونه است و آيا اين برخورد همچنان ادامه دارد يا نه البته اين بار گر خواستيد دوباره راهاندازي كنيد اولش توضيح بديد كه سايتتون دولتي نيست. و اينكه اولش اون جملهي تحريك كننده كه از دعاهاي سياسي وخودداري كنيد رو حذف كنيد زيرا افكار را منحرف ميكند "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 17:03:10
- " مايلم جوابتون رو بدونم "
- f:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 16:11:35
- " این دعاهای اخیری که من تو سایت دیدم بیان مسائل سیاسی نبود بلکه به زبان اوردن رکیک ترین کلماتی بود که من در تمام عمر شنیده بودم.حتی اگه کسی بخواد دعای سیاسی کنه احتیاجی به این بی ادبی ها نبود که.ادم باید فرهنگ اعتراض هم داشته باشه.از مسئول سایت ممنونم که بست سایتو چون واقعا دعاهای اخر بسیار زشت بود واسه کسانی که اون چرت و پرت ها رو می نوشتن متاسفم.خیلی بی فرهنگن "
- نیما:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 11:01:34
- " فکر کنم تعداد آمینها به درستی گرایش خرد جمعی رو نشون میداد. البته فکر کنم شما صبح شنبه این قضیه رو فهمیدین و سایت رو بستید و این یک بلف هست که در طول اون مدت سایت رو زیر نظر داشتید. آخه خیلی عجیبه که ساعت 8 صبح شنبه که ساعت شروع کاری هست در طول نیم ساعت تعدادی از دعاها حذف و بعد سایت تعطیل بشه. یعنی شما بعد از زیر نظر داشتن سایت در یک روز یکدفعه یادتون افتاد که باید تراکتروری برخورد کنید؟! در طول اون روز که این اتفاق افتاد 130 صفحه جدید در سایت شما ایجاد شد که با احتساب اینکه هر صفحه 10 دعا رو نشون میداد، 1300 تا دعا داشتیم که نشون میده یه چیزی بیشتر از فرهنگ غلط مشکل داره. و من فکر میکنم این مشکل فشار روانیای هست که دولت سرکوبگر با گذاشتن فیلترینگ بر مردم تحمیل کرده. یه بار یه همچین اتفاقی واسه digg افتاده بود. یه کد غیرمجاز (فکر کنم واسه blueray) اومده بود که هرکی اونو میذاشت digg پاکش میکرد. آخر سر کار به جای کشید که digg مجبور شد از کاربرا عذر خواهی کنه. "
- سیاوش:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:40:48
- " مهدی عزیز، و دوستان دیگهای که میخوان جواب من رو در ارتباط با نظرشون بدونن لطف کنن ایمیل آدرسشون رو وارد کنن، ایمیل آدرسها پابلیک نمیشن... "
- سعید:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:38:35
- " من خیلی وقته از سایت اینویزیبل استفاده می کنم و میخواستم به دو مورد اشاره کنم، invisible.ir فقط اطلاعاتی از اشخاص رو نشون میداد که خود افراد برای عموم دیدنش رو آزاد گذاشته بودن تا جایی که یادمه. اینطور نیست؟ در ارتباط با مورد دیگه، دوستی که به خاطر یک اینویزیبل بودن یا نبودن از بین بره همون بهتر که بره... "
- سعید:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:38:01
- " من خیلی وقته از سایت اینویزیبل استفاده می کنم و میخواستم به دو مورد اشاره کنم، invisible.ir فقط اطلاعاتی از اشخاص رو نشون میداد که خود افراد برای عموم دیدنش رو آزاد گذاشته بودن تا جایی که یادمه. اینطور نیست؟ در ارتباط با مورد دیگه، دوستی که به خاطر یک اینویزیبل بودن یا نبودن از بین بره همون بهتر که بره... "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:32:03
- " اميرفرشاد ابراهيمي: -شما سایت توسل را یک پروژه خصوصی و انفرادی نام نهادید که البته اینجور نیست و شواهد حاکی از آن است که این پروژه دولتی است - شما حق دارید ناراحت باشید اما اعتراضتان به اینکه چرا توسل را عرصه بیان اعتراضاتتان کردید را ندارید شما خودتان در توسل سبز - کودتا - موسوی - کروبی و جالب بود حتا اسم خودتان را هم فیلتر کرده بودید ! "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:29:14
- " با حرف فرشاد كاملا موافقم، سايت سفارشي بوده. الان هم از كامنت فرشاد معلوم شد شما سيستم فيلتريتگ دعا رو درست كرده بوديد ولي سبز ها رو فيلتر كرديد. متاسفم متاسفم متاسفم. با چه رويي اين پست رو نوشتيد ؟؟؟ "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:26:54
- " لطفا اداي آداماي فهميده و مبادي آداب و اهل اخلاق رو در نيار. هيچ وقت سايت نكبت invisible.ir رو يادم نميره كه توسط شما ساخته شده بود. و حتي اواخر تا جايي پيش رفته بود كه تمام زندگي نامه طرفم مياورد رو. نه تنها اين وب اپليكشن حريم خصوصي افراد رو از بين مي برد، بلكه باعث قطع چه دوستي هايي و درست شدن چه سو ظن هايي شد. كسي كه invisible حتما دليلي براي اين كار دارد و اگرنه ياهو وسيله چت كردنش و اولين قدم براي چت كردن اين است كه دوستانت از آنلاين بودنت خبر داشته باشند، پس اگر كسي خود را پنهان مي كند پس معذوريتي دارد. شما با ساخت آن سايت اخلاق ، اطمينان و احترام رو كاملا زير پا گذاشتي. پس قبل از حرف از احترام و اطمينان لطفا عذر خواهي كنيد بخاطر آزارهايي كه رسانديد. "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:18:30
- " "در مورد الفاظ ركيك كاملا به تو حق مي دهم"، ولي منطق ات رو اصلا قبول ندارم،منطق تو مثه ايم ميمونه كه بگي چون با چاقو ميشه آدم كشت نبايد از چاقو استفاده كرد ؟ من خودم برنامه نويسم و مي دونم با استفاده از يه لغتنامه كلمات ركيك و سه خط كد پي اچ پي ميتونستي جلوي همه دعاهايي كه الفاظ ركيك داشتن رو بگيري. مگه ما كلا چند تا لفظ ركيك داريم نهايت 50 تا نه 100 تا. درست كردن يه همچين چيزي نهايت نيم ساعت وقت مي گرفت. "
- مهدي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/13, 03:13:38
- " برات متاسفام. تو نمي توني واسه بقيه آدما تعيين تكليف كني كه چه دعايي كنن، خيلي ها هستند كه شايد به دعا بسيار اعتقاد دارند و تمام دعاهاي آن ها سياسي است، از جمله مادربزرگ من كه 40 سال نماز شبش ترك نشده و بزرگ ترين دعايش بعد از ظهور امام زمانش، دعاهاي سياسي است كه مشابه اش در قسمت دعاهاي برتر سايت توسل قرار گرفت. "
- پریا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/12, 23:56:06
- " من کنکور دانشگاه آزاد دارم حتما باید قبول شم تروخدا واسم دعا کنید "
- امیر فرشاد ابراهیمی:
- پست شده در تاریخ 2009/11/12, 14:59:23
- " شما اگر در یک اتاق آتش گرفته بودید و فقط یک در مثلا سالم مانده بود که نوشته بود رویش فقط برای استفاده پرسنل مثلا و شما پرسنل نبودید آیا از آن فرار نمی کردید ؟ این دقیقا همانی است که مردم برای بیان اعتراض و دعاهای سیاسی شان با سایت شما کردند و شما بجای جوابگویی و یا تحمل دیگران برداشتید صورت مسئله را پاک کردید و این دقیقا همانی است که سی سال است جمهوری اسلامی انجام می دهد . ببینید من اصلا به مسائل فنی سایتتان و باگها و ... کاری ندارم اصلا به این هم که این سایت تبلیغ خرافه میکرد و چه و چه کاری ندارم حرف من این است که گله از اینکه چرا آمدید در توسل حرف سیاسی زدید و یا حرف دلتان را زدید حرف بی معنی ای هست شما در را باز گذاشتید و گفتید بیائید دعا کنید خوب دیدی که دعاهای برتر هم همه برای رفتن خامنه ای و حکومتش بود ! چرا بستی آنرا ؟ آیا در دعاها و درد دهایمان با خدا هم باید خط قرمزها را در نظر بگیریم ؟ یا نکن با فیل بانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خور فیل ! دوست عزیز نمی شود آرزو کرد بداخل آب رفت اما خیس نشد ، شما آمدی سایت زدی برای دعای خلق الله بعد برداشتی تا دعاها جهت دار شد بستی آنرا و حالا باز هم عنوان میکنی من بی طرفم من جهت خاصی ندارم و مستقل هستم و چرا دعای جهت دار کردید ؟ "
- امیر فرشاد ابراهیمی :
- پست شده در تاریخ 2009/11/12, 14:21:54
- " آقای محمودیان ! ببینید در مطلب شما متاسفانه فراکنی های بسیاری بود ، شما سایت توسل را یک پروژه خصوصی و انفرادی نام نهادید که البته اینجور نیست و شواهد حاکی از آن است که این پروژه دولتی است ( البته پیشاپیش اعلام می کنم که من مدرکی در این باره ندارم وگرنه حتما منتشرش می کردم ) .چه بخواهیم چه نخواهیم باید قبول کرد که ما امروز در یک حکومت بسته دینی زندگی میکنیم و حتما اینرا کتمان نمی کنید که خواسته ها و دغدغه های مردم با آنچه که هرم حکومتی بیان می کنند بسیار بسیار فرق دارد ، ما امروز در نظامی بسر می بریم که همه چیز بسته و توقیف و یا تحت نظر است از اس ام اس گرفته تا مکالمات تلفنی و تا وبلاگ و .... خوب بدیهی است که ملت حتا برای بیان اعتراض خودشان هم که شده از هر روزنه ای ولو - سایت توسل - برای بیان حرفها و اعتراضات خودشان استفاده کنند ، من به عنوان کسی که در روزهای آخر عمر سایتتان افراد بسیاری را تشویق به بیان دعاها و اعتراضاتشان در توسل نموده ام حاضرم این بحث رادر عرصه های دیگر وبلاگستان هم با شما ادامه بدهم ، شما حق دارید ناراحت باشید اما اعتراضتان به اینکه چرا توسل را عرصه بیان اعتراضاتتان کردید را ندارید شما خودتان در توسل سبز - کودتا - موسوی - کروبی و جالب بود حتا اسم خودتان را هم فیلتر کرده بودید ! "
- yasamin:
- پست شده در تاریخ 2009/11/12, 12:00:26
- " faghat afso0s mikhoram ke haftenameye kilik kheyli dir shomaro mioarefi kard!va baraye khodemo0n ba in farhange ghalatemo0n moteasefam.vali torokhoda 2bare rash bendaz vali inbar ba nezarate bishtar hata shode ba komake chand nafar.dge inke aslana in sait rabti be khorafat nadasht be nazaram ba inke nadidamesh hichvaght vali az harfaye khodeto0n agha siyavash mishe fahmid ke kamelan adame roshani hasi va be hichkaso hichja ham vabaste nisi.heyf.... "
- بابک:
- پست شده در تاریخ 2009/11/12, 09:49:59
- " ایده خوبی بود هر چند به خاطر اینکه این ایده به نوعی خرافات را ساپورت می کنه من از بسته شدنش خوشحال تر شدم تا راه افتادنش. ولی اصل چیزی که خواستم بگم اینه که تو دنیا وقتی طرف کارت با هزاران آدم جور واجوره نمی تونی چیزی را بر پایه اعتماد بسازی و در این زمینه متاسفانه باید بگم کمی بچه گانه عمل کردی. شما گله می کنی که چرا من به شما اعتماد کردم و بن نکردم و از اول برای کلمه ها ف.یلتر نذاشتم و... شما بی جنبه بازی درآوردید...؟ خوب وقتی هزاران نفر مختلف با عقاید و تفکرات و شخصیت مختلف وارد اون سایت می شن یه 20 تا نخاله...تفاله...هر چی می خوای اسمشونو بذاری...بالاخره پیدا می شوند که سایت را به گند بکشند دیگه... این دقیقآ می دونی مثل چیه؟ مثال زیاد داره... مثل اینکه مغازه باز کنی به مردم نسیه بدی وقتی پس نیاوردند ورشکست شدی بگی من به شما اعتماد کردم شما چرا سو استفاده کردید؟ "
- NAPSTER:
- پست شده در تاریخ 2009/11/11, 21:00:59
- " سلام ! چطوري مهندس ؟! امروز معلم با تجربه ما كه خيلي حاليشه داشت از بي قانوني تو ايران و اينا مي گفت. اصرار داشت كه از همين سن بچگي ما و از تو مدرسه ها بايد شروع بشه... وقتتو نگيرم، ولي در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه تو جامعه بي قانون نميشه با قانون زندگي كرد چون سوارت مي شن... (شرمنده) واقعا خيلي حال كردم وقتي سايتو ديدم! سايت هاي خارجي هم انقدر اعتماد نمي كنند به ملت! فكر كنم تنها محدوديتي كه گذاشته بودي اين بود كه نشه يه نفر يه دعا رو دو بار آمين بگه. همه چيش عالي بود. سريع، زيبا، شيك ! راستش من اين چيزايي كه اين بالا نوشته بودي رو نيديده بودم! الان كه cache هايي كه بعضي سايت ها كرده بودند از سايتتو ديدم، واقعا ناراحت شدم. آخه... هي مرد اگه اعتقاد داري بيا بنويس، اگه نداري خوب اصلا نيا تو سايت... ديگه كار از كار گذشته! آقا سياوش دوست داريم... به اميد روزي كه اينجوري نباشه :| آمين !! "
- اراذل و اوباش:
- پست شده در تاریخ 2009/11/11, 15:58:57
- " آقا شرمنده ... دیگه پسر خوبی میشیم قول میدیم حرفهای بی تربیتی نزنیم! سایت رو باز کن مریض ها منتظرن ما دعا کنیم ... "
- ايراني:
- پست شده در تاریخ 2009/11/11, 01:38:10
- " سلام البته من با دعا هاي سيسي اش مشکلي نداشتم ولي بعضي ها ديگر حيا رو کنار گذاشته بودند و سايت توسل رو با شبکه هاي پ ر ن و اشتباه گرفته بودند و حرفهاي زشت و رکيکي ميزدند که در شان و شخصيت يک جوان ايراني مسلمان نبود. دعاي سياسي هم جزيي از دعاهاي روزمره مردم شده و از آن گريزي نيست . و مسيولين ما نيز بايد اين را متوجه شوند. "
- bamdad dashtban:
- پست شده در تاریخ 2009/11/11, 01:35:12
- " عمو سیاوش گل مایی ! هیچ خودتو ناراحت نکن , خیلی دلم می خواست روزی که سایتو راه انداختی باهات بیشتر راجعبش باهات صحبت کنم نشد , حالا با هم گپ می زنیم "
- سهند:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 21:41:59
- " چرا شما که خودتو یه ادم خیر می دونی چرا به خرافات و جهل مردم دامن می زنی. تو مثل اون کشیشهای نون به نرخ روز خوری هستی توی وب سایتسون پول می گیرن تا آنلاین اعتراف مردم رو بشنون. یعنی واقعا اینترنت این کاربردشه؟؟ مگه دعا نویس و روضه خون و ملا و آخوند و دین فروش کم داریم که اینترنتی هم داری مردم رو به خرافات عادت می دی. اگه واقعا نیت شمت خوب وده چرا یه سایت درست نمی کنی که به کسانی که این خرافات رو باور دارن بفهمونی که همه این تلقین ها دلیل علمی و روانشناسی داره. چرا نمی گی این دعاها از اینه که کسی درد و صدای مردم ایران رو نمی فهمه. فقط دعا کردن برای سرطان خوبه که دواش هنوز پیدا نشده؟؟؟ دعا درباره ظالم دعا نیست؟؟ دعا درباره کسی که داره به خاطر عقیدش تو زندان شکنجه می شه دعا نیست؟؟ اتفاقی که برای این سایت افتاد در 3-2 شب پیش اتفاق خوبی بود. نفرین ها و دعا های این جون ها اگر چه با شوخی همراه بود اما از همه دعاهای قبلی سایت شما درباره شوهر و مریضی بهتر بود. چون دل این جونها رو شکستند و شما برای اینکه جرات ایستادن جلوی ظالمان رو نداشتید ( یا اینکه یکی از اونایید) اون رو بستید. این بچه ها میلیون برابر دموکرات تر از شما هستند که شما بهشون درس بدید. "
- دانيال:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 21:18:38
- " اولين چيزي كه در مورد سايت شما ديدم، ايده جالب پشت اين سايت بود. با اينكه مكانيزمها تكراري هستند ولي ايدههاي جديد منجر به خلق شگفتي ميشوند. بحث اجتماع اينترنتي، بيشتر از اينكه فني باشد، اجتماعي است. اينترنت فقط رسانه است. اينكه اجتماع چه شكلي به خودش بگيرد، فرايندي غيرقابل مهندسي است. اجتماع تكامل پيدا ميكند. تكامل از بي نظمي شروع ميشه. اينها بديهياتي است كه ميبايست مدنظر قرار داد. فرض كنيد كه يك تعداد آدم خام كنار هم قرار گرفتهاند، اينكه چند روز بعد اين جمع وجود داشته باشد، گسترش پيدا كرده باشد، هدف خود را پيدا كرده باشد، مسائلي هستند كه زمان مشخص ميكند. اصولي هستند كه كمك ميكنند: اجتماع خودش رو تقويت ميكنه، مثلاً يه جمع آدم تحصيلكرده با هم باشند، آدمهاي تحصيل كرده رو به خودش جذب ميكنه و آدمهاي بيسواد رو دفع. حالا شما يك اجتماع با يك هدف ميخواهي بسازي، ببين ميخواهي چه تيپ آدمهايي رو به خودش جذب كنه، مذهبي، غير مذهبي، كوچه بازاري، .... همه اين اقشار به ذات خود ارزشمندند ولي در يك اجتماع به سختي ميشه دور هم جمعشون كرد. پس از اينكه هدفت مشخص شد، سعي كن هدايتشون كني، نه به صورت صريح بلكه ضمني. مثلاً براي مدت يك ماه كامنت ها رو كنترل كن. اجازه بده قشر هدفت جمع بشن و قالب بگيرن. پس از اين ميتوني با صرف زمان كمتر اين اطمينان رو داشته باشي كه اجتماعت به سمت مطلوبت ميره. سوژه دعا، بحث فرا اجتماعي ايه. من با اينكه به خدا شايد اعتقاد نداشته باشم، ولي براي بروز احساسم دعا ميكنم. احساس مردم ما كاملاً مربوط به مسائل شخصي نيست. به خصوص اين روزها بحثهاي جمعي مثل سياست و... از مسائل شخصي پر رنگتر هستند. اينجا بحثي كه مطرح ميشه اينه كه واقعاً اجتماعت حول دعا مي چرخه، كه در اينصورت اين مسئوليت رو داري كه همه صداها رو انعكاس بدي، كه ممكن هست برات دردسر درست شه. در غير اينصورت به صورت شفاف اعلام كن چارچوبها رو. هر لحني، هر آرزويي، هر دعايي ارزشمند است، چون از نهاد يك انسان بر اومده. اينم بدون كه حق نداري خودت رو صاحب اجتماعت بدوني، فقط ميتونه به صورت ضمني، اونو به سمتي كه ميخواهي هدايت كني. در غير اينصورت به حريم شخصي و شخصيت اعضاي اجتماعت تجاوز كردي. سايتت رو راه بنداز، حيفه كه متوقف شه. اين ميتونه شروع خوبي براي باقي ماها بشه كه فعالتر در عرصه اجتماعات مجازي حضور داشته باشيم. سعي كن با شفافسازي و هدايت ضمني اونو به نتيجه برسوني. به هر حال اولينها هميشه سختي بيشتري رو تحمل ميكنن. برات آرزوي موفقيت دارم. "
- مهدی.غ:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 20:50:27
- " آه، دنیای کوچکی است. من کاری ندارم دعای آدما کجا میره و چی می شه، ولی آخرش آدما به هم نیاز دارن و چه خوبه که درد هم دیگر را بدونن. من یاد گرفتم که دنیا آنقدر بزرگ نیست که همه ما توش آزاد باشیم. ولی نمی دونم چرا هر چقدر آدمها کوچکتر و حقیر تر هستند جای بیشتری تو این دنیای کوچک اشغال می کنند و آزادی بیشتری را از بین می برند. امیدوارم که سایتی به بزرگی توسل که این همه آدم های متفاوت را در خودش جا داده بود هم بتونه بدون جنجال آزادانه فعالیتش را دوباره آغاز کنه. با شناختی که از تو دارم مطمئنم راهی پیدا می کنی که از شر موانع بازگشاییش خلاص بشی. "
- من:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 20:39:19
- " حرفای شما درسته...اما به این هم توجه داشته باشید که این سایت برای دعا بوده... اگر برای دعا بوده و اگر دعای اکثر این ملت به قول شما سیاسیه، طبیعیه که همه جا رو تحت تاثیر قرار بده... فکر کنید به اینکه آدم چقدر از اینکه به هموطنش توی زندان تجاوز بشه درد میکشه.. دردش کمتر از سرطان و بیماری نیست... "
- جمشید:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 13:54:25
- " پست "یه نفر " رو ببین ، آدم های عقده ای اینجوری فکر می کنن : " زیاد خودشو ناراحت نکن. ملت از فیلترینگ و سایت های چت و تقلب و ظلمی که سر مسایل سیاسی بهشون رفته و بخاطر این همه کشته و زخمی که از سردمداران خودشون نوش جان کردن چنان عصبانی هستن که میخان خودشونو جایی خالی کنن. اتفاقا اگه یه کم عمیق نگاه کنی، سایت شما جایی برای خالی کردن عقده های قلمبه شده و فریادهای گیرکرده در گلوی ملت بود... بترسیم از روزی که صبر خدا به سر آید... خودمونو با زدن سایت دعا گول نزنیم.. " حتی سایتهای بزرگ و میلیونی هم نظارت رو قطع نمی کنن . مثلا تو همین نوشته ای که خوندی ببین چه طور همه چیز رو با هم قاطی کرده . یکی بگه آخه سردمداران حکومت چه ربطی به توسل داره ؟؟!!! "
- جمشید:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 13:50:41
- " لطفا دوباره این سایت رو راه بندازید اما این بار با نظارت بیشتر چون با اینکه خودم عضو بالاترین هستم اما اکثر بالاترینی ها رو افراد عقده ای تشکیل میدن که تو دنیای واقعی موشن اما تو بالاترین دوست دارن فقط سیاه ببینن و با هر چیزی مخالفت کنن در واقع بالاترین محلی شده برای جمع شدن اوباش اینترنتی . بنابراین با نظارت بیشتر اولا اوباش اینترنتی امکان عرض اندام ندارن و دوما کاربرهایی که واقعا به این سایت نیاز دارن از اون بهره می برن . متشکرم . "
- مهدا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 10:59:21
- " هر کس هر مشکلی که داره برای حل شدن اون به خدا متوسل میشه خوب مسایل سیاسی هم مشکل الان من و امسال منه من کشورم رو دوست دارم و برای حل شدن مشکل کشورم عاجزانه به خدا متوسل میشم. آقا سیاوش شما هم که رابط بین من و خدای منی این ارتباط رو به خاطر یه مشت از خدا بی خبر قطع نکن. هر کی اینو خوند برای دوباره" سبز" شدن" ایرانمون" یه آمین بلند بگه آمیییییییین "
- زینب:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 09:10:48
- " من نظرات را هم خوندم. تا اینجا دو نفر گفته بودند که از این که چرت و پرت می نوشتند، پشیمونن و حلالیت خواسته بودند. که این مساله جای امیدواری داره. بعضی ها هم دعا رو جادو جنبل می دونن. من با اعتقادهای اونا کاری ندارم که درسته یا نادرسته. فقط اینو می خوام بگم که دعا حداقل کاری که می تونه بکنه دادن امید به آدماست. تعداد آمین ها هم دقیقا همین کار رو می کرد. به هر حال ازت می خوام که هر چه زودتر این سایت رو راه بندازی و یه کنترل کوچولو هم روی دعا ها داشته باشی. "
- حسن:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 00:32:35
- " سلام آقا سیاوش واقعا ناراحت شدم که اینو خوندم. بالاترینی ها فکر می کنن صاحب کل عالم هستند و به خودشون اجازه می دن هر کاری دلشون می خواد بکنن. امیدوارم هر چی زودتر توسل هم راه بیفته. به دور از بازی های مسخره سیاسی که یه عده ظاهرا نمی خوان تمومش کنن. ممنون "
- لردآرما:
- پست شده در تاریخ 2009/11/10, 00:07:15
- " دعا از نظر خیلی ها یعنی جادو جنبل (از جمله خودم) ، شما با این کار داشتید فرهنگ خرافاتی را در میان مردم جا می انداختید (هر چند که ظاهرا هدفتون این نبوده ولی باطنا داشتید همین کار را می کردید) به هر حال ، به نظر من بهتر است شما از این پس به خاطر اینکه کسی مزاحم کارتان نشود ، شکل و محتوا سایت را به "سایت آرزو ها" تغییر دهید. باور کنید که با این کار مخاطبانتان هم افزوده می شود ، در این سایت آرزو ها اگر کسی هم دعایی (!) داشته باشد می تواند بیان کند... کمی فکر کنید ! ، فکر می کنم طرح جالبی باشد... "
- علي:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 23:25:42
- " واقعا براي بعضي ها متاسفم . بالاترين را که به گند کشيدن ديگه با عقايد مردم چيکار دارن . خوب يا بد ، واقعي يا خرافه خيلي ها هستند که هنوز فکر مي کنند اون بالا خدايي هست که قدرتش از همه بيشتره و به اون متوسل مي شن . چه اشکالي داره که آي پي ها را ببنديد . اولش يه کم شخته ولي بعد از يه مدت عادي ميشه . ضمن اينکه اگه سيستم عضو گيري سه فيلده براش ميزاشتيد هم کنترل بهتري روش بود و هم اينکه هر کسي وارد نمي شد و هر چي دلش مي خواست بنويسه . ما ايراني ها همين هستيم .... "
- آزاده:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 21:45:13
- " من تو سایت شما تنها ۱ بار دعا نوشتم. دعام سیاسی بود درسته اما همین دعای من آرزوی اکثر ایرانی هاست. دیدی بعضی شب ها مردم بالای پشت بام ها الله و اکبر میگویند و خدا رو صدا میزنند. همه اونا از خدا ۱ چیز میخوان و اون چیز سرنگونی دیکتاتور و ایرانی آزاد و آباد. دوست عزیز این شیطنت بچه ها رو هم بدل نگیر تمام دعاهایی که این چند روز در قالب کلمات رکیک و متلک و حتی جدی نوشته شد همه برآمده از دل بود. اما الان که این مطلب رو خوندم و با هدف پاکت آشنا شدم بهت حق میدم. بهرحال شما برای جان سالم بدر بردن از فیلترینگ و اینکه نمیخواستی قاطی مسایل سیاسی بشی رو درک میکنم. اما این خدا رو کسی نمیتونه فیلتر کنه و اون صدای مردم رو میشنوه اما منتظر که خود این مردم با وحدت به خواسته هاشون برسند. امیدوارم روزی برسه که هرکسی فارغ از نوع اعتقادش بتونه آزادانه تو ایران فعالیت کنه. "
- رضا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 21:01:04
- " واقعا خدا خیرتون بده... و خدا از سر دشمنان این طور سایت ها و این طور حرکت ها نگذره.. همون هایی که توی بالاترین و جاهای دیگه عقده هاشونو خالی میکنند ولی تو رو خدا انقدر ساده نباشید خدا هم به آدم عقل داده که استفاده کنیم نه اینکه هی خیال کنیم همه مورد اعتمادن این حرف ها توی ایران و کاربران ایرانی توهم و خیالی بیش نیست همون طوری که با دیدن بالاترین میشه فهمید فرهنگ و آزادی و انسانیت از دیدگاه بعضی یعنی چی من باورم نمیشه شما انقدر سادگی کردید حیف یه همچین سایتی که خودشو در اختیار یه همچین آدمایی بذاره که به قداستش حتی تجاوز کنن و بهش بخندن و صد حیف به مدیری که نشسته و این ها رو نگاه کرده امیدوارم دوباره با سایت بهتری برگردید و البته عاقلانه نظری که یه نفر به اسم سناتور نوشته واسم خیلی جالبه. بعضی وسط جوگیری آنچنان شناگر ماهری میشن که نگو و نپرس به امید نابودی دشمنان اسلام وانسانیت "
- سناتور:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 19:41:00
- " داداش منم یکی از اون دعانویس های سایت توسل بودم که تا 3 نصف شب نشستم و هی چرت و پرت تایپ کردم و ملت رو خندوندم. متاسفانه میگن آدمو برق بگیره جو نگیره همین جاس. منم تا چهار تا آدم چرت و پرت گو ی مزلف رو دیدم شروع کردم به نوشتن چرت و پرت تا اینکه گندشو درآوردم. خلاصه ازت حلالیت میطلبم. شرمنده داداش "
- مهندس:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 17:53:38
- " سایت خوبی بود، خیلی هنر میخواد که یه همچین سایتی رو 1 روزه بنویسی، تو که اینقدر استادی در این زمینه، بهتر نبود 5 روز وقت میگذاشتی یه سایت آبرومند و واقعا به درد بخور راه می انداختی. به نظر من این سایت شما منشاء خرافه پرستی بود "
- یی:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 17:30:02
- " دوست من از windows 98 استقاده می کنی؟ "
- مریم:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 16:52:20
- " حیف شد من همین دیروز توی روزنامه آدرس سایتتون رو دیدم.امروز که اومدم دیدم بسته شده.ولی واقعا ایده ی جالبی بود .منتها این که نمی ذاشتین از کلمه ی سبز استفاده بشه یه کم مسخره است.هر سبزی که سیاسی نیست. "
- مهدی:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 15:26:10
- " سلام. مشکل ما اینه که دین حکومتی شده تو مملکت ما بعد هم نتیجه این میشه. گر چه با حرفهای رکیک مخالف بودم اما با دعا های سیاسی موافق بودم و هستم "
- محمد:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 14:57:54
- " در جواب به رویا و ارشیا، فکر کنم نویسنده جواب سوالتون رو داده. این سایت هدفش در نهایت کمک به مشکلات انسانها بوده، مثلا کمک برای پول جمع کردن برای بیماریها یا مشکلاتی که با پول حل میشوند. این خرافاته؟ کار انساندوستانه خرافات حساب میشه؟ در ارتباط با دعای سیاسی هم فکر کنم توی همین نوشته توضیح داده که اگر دعای سیاسی داخل سایت وارد میشد سایت فیلتر میشد و هدف سایت از بین میرفت. چرا اول نمیخونید بعد نظر قرار بدید؟ چندین بار توی متن گفته شده خدا به این چیزا نیاز نداره و اصلا این سایت برای رسوندن دعا به خدا نیست، برای مطرح شدن مشکلاتیه که میشه حل کرد طوری که سایت هم ف**ر نشه "
- رویا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 14:52:40
- " خوب دعا دعاست دیگه سیاسی و علمی و عشقی نداره یعنی خدا هم فیلتر می کنه می گه مثلا دعای سیاسی نکنین؟؟/ یا دعای فرهنگی بکنین؟؟/ خدا گفته هر چی می خواهد دل تنگت بگو هیچ آداب و ترتیبی مجو ما هم دلمون می خواد اینجوری دعا کنیم که بعضی ها زودتر بمیرن تو خدا نیستی که جلوی دهن ما رو بتونی بگیری... در کل وقتی سیاست گذارهای یک جامعه از فرهگ برخوردار نباشند مردم جامعه هم نمی شه انتظاری ازشون داشت ولی دست مریزاد دوستان کلی خندیدیم "
- ارشیا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 14:33:42
- " هنوز کشور از فاز خرافات سنتی و عواقب ویران کننده اون خارج نشده این خائن ها میخوان خرافات رو در لفافه مدرن به خورد جامعه بدهند. باید این خرافه پراکنی جدید رو در نطفه خفه کرد. به نظرم حرکت بالاترینی ها در مورد این سایت خرافه پراکن یک حرکت پیشرو و عالی بود. "
- دسته بیل:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 14:06:48
- " اینجاست که دعاهای مردم هم باید از فیلتر خاص عبور کند که خدای ناکرده به تریج قبای حضرات برنخورد. جدا از اینکه چقدر ایده احمقانه یست که ترویج خرافه کرد اما آزادی بیان به شما اجازه داده اینکار را بکنید ولی شما قادر نیستید تحمل آزادی بیان را بکنید و برای شیوه دعا کردن مردم اعم از سیاسی و جنسی و ... تعیین و تکلیف میکنید یاد زنی میوفتم که به تلویزیونی زنگ زده بود و میگفت به حق ائمه اطهار خدا نسل اسلام را از زمین بردارد. "
- یک نه چندان معتقد:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 14:03:39
- " این کار اشتباهی بود که بالاترینی ها کردن. من علت این کار رو مد شدن افکار یه سری بیخدای جفتک پرون رو اینترنت میدونم. همونطور که مذهبی جفتک پرون داریم ورژن بی خداش رو هم داریم. تو یه دموکراسی درست و حسابی هر کسی مجازه افکارشو بدون ترس از مسخره شدن یا تهدید مالی و جانی بیان کنه. حالا شما هم یه چند روز دیگه که این مسائل فراموش شد دوباره سایتو باز کن. امیدوارم اینا هم سر عقل بیان. "
- رضا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 11:09:00
- " سیاوش جان، من نمیدونم چه اتفاقاتی تو سایت شما افتاده ولی میخواستم نظر خودم را راجع به این سایت بدم. متاسفانه چیزی به عنوان دعا در این سایت مطرح شده فقط یک مساله معنوی نیست و به شدت به یک سری عقاید مذهبی و به نظر من خرافی گره خرده است. آیا بهنر نیست قشر فرهیخته جامعه بجای اینکه از فرهنگ سنتی استفاده کند، خود فرهنگسازی کند؟ چرا باید نیازهای معنوی با خرافات گره بخورد؟ جای دوری نرویم، همین ضامن آهو سندش چیست؟ چرا باید دعا را به یک عربی که 1400 پیش مرده وصل کنیم؟ من میدانم شما مغرضانه این کار را نمیکنید ولی میدانم که منافع یک قشری که امروز روی گرده مردم ایران نشسته اند به شدت به این خرافات گره خرده است. سیاوش جان کاش نیرو و انرژیمان را صرف آزادی ذهنها و جسمهای در بند کنیم نه صرف مریضهایی که پزشکان باید آنها را درمان کنند. اینهم درد دل من بود، امیدوارم نارحت نشده باشی و این گفتمان سازنده باشه "
- سونیا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 10:15:47
- " مگر توسل برای همه ایرانی ها نبود؟ خوب این حرفها هم بخشی از دعاهای ایرانیان هست. مگر توسل و دعا کردن رو هم باید طرفداران جمهوری اسلامی سانسو ر کنند؟ "
- شایان:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 10:12:40
- " برای توسل دات کام توسل کنیم http://www.webna.ir/news/?id=1257749193 "
- ا:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 10:00:44
- " کار بسیار خوبی بود. نمی دونستم که سایت کار شما هست. عزیز من اگه امکان هست دوباره سایت رو باز کن چون با همه مطالب موجود. این جملاتت زشت و زیبا اون چیزی هست که درون ملت هست. اگه به داستان موسی و شبان توجه کنی متوجه می شی که هر کسی یه جوری دوست داره با خدا صحبت کنه و چه بسا بعضی ها بخواهن اینجوری صحبت کنن. لطفا به این قضیه هم توجه کن. این بهتر از اینی هست که اصلا با خدا صحبت نکنن. فیلترینگ همیشه هست. من همین الان با فیلترشکن دارم کامنت می نویسم و چیز مهمی نیست. اگه برات مشکل قانونی نداره این سایت رو باز کن. ممنون. یکی از خواننده های سایت "
- hasan:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 08:05:12
- " من جزء اون دسته بودم که کمی بی ادبانه رفتار کردم . امیدوارم منو ببخشید "
- رامین:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 07:44:03
- " من نظرم را در بالاترین هم گفتم. ناراحت می شوم که بد و بیراه می نویسند و اصلا موافق نیستم. اما کاریش نمی شود کرد. این اشتباه شما بود که فکر می کنی این احترام به بقیه است که کاربرها را محدود نکردی و حتی شناسه هم نخواستی. این طبیعی است که یک سایت مورد حمله آدمهایی که موافق اش نیستند قرار بگیره. به نظرم اشتباه طراحی توست. مثل اینکه ماشین ات را قفل نکنی و بدزدندش. و برعکس آنچیزی که فکر می کنی، حالا هم که اینطور شده به نظرم این اعتراض و درد و دل ات توهین است به بقیه. درست مثل کسی که ماشین اش را قفل نکرده و بعد همه مردم شهر را با دید بد نگاه می کنه. قوانین و مقررات یک سایت "توهین به شعور و فرهنگ کاربران سایت" نیست بلکه محافظ کاربران است. اگر به نظرت آن دعا ها نادرست و "زشت" و بد بود، نباید قوانین سایت ات را طوری طراحی می کردی که آنها به این حجم وارد وارد شوند و رای بیاورند. اگر هم عقیده داشتی که به دعای آدم ها باید احترام گذاشت نباید از این ناراحت باشی که بد و بیراه نوشته اند. شاید عده ای دوست داشته باشند به خدایشان اینطور ناله کنند. بازهم به طور خلاصه و برادرانه میگم اشتباه از طراحی تو بود و نه فرهنگ مردم یا آدمهایی که سایت ات را تخته کردند، چون به آنها میدان دادی که چنین بکنند. "
- زینب:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 02:48:45
- " من چند روز پیش با این سایت آشنا شدم، یعنی همون موقع که این سایت مورد هجوم یه مشت حرفای چرت و پرت واقع شده بود. با تصویری که تو این صفحه بود فهمیدم که این سایت باید سایت معنوی باشه. دعاهای برتر همیشه رو خوندم و برای چندتاشون آمین گذاشتم. خیلی حیفم اومد که این سایت این طوری شده و افسوس از این که کاش زودتر از این ها با این سایت آشنا می شدم. به هر حال از وضعی که الان پیش اومده هم ناراحتم. امیدوارم خیلی زود دوباره این سایت کارشو از سر بگیره. خیلی دعاها دارم که به آمین احتیاج دارن. دعا می کنم که زود این سایت شروع به کار کنه. آمین "
- یه نفر:
- پست شده در تاریخ 2009/11/09, 01:13:28
- " زیاد خودشو ناراحت نکن. ملت از فیلترینگ و سایت های چت و تقلب و ظلمی که سر مسایل سیاسی بهشون رفته و بخاطر این همه کشته و زخمی که از سردمداران خودشون نوش جان کردن چنان عصبانی هستن که میخان خودشونو جایی خالی کنن. اتفاقا اگه یه کم عمیق نگاه کنی، سایت شما جایی برای خالی کردن عقده های قلمبه شده و فریادهای گیرکرده در گلوی ملت بود... بترسیم از روزی که صبر خدا به سر آید... خودمونو با زدن سایت دعا گول نزنیم.. "